Actueel

 

 

 

Resultaat patiënt tevredenheidsonderzoek

In 2016 hebben wij een patiënt tevredenheidsonderzoek uitgevoerd in de praktijk middels een enquête. Meer dan 50% van de patiënten die gevraagd zijn om de enquête in te vullen, hebben dat ook gedaan. Hiervoor onze hartelijke dank!

De uitkomst van de enquête was over het algemeen heel positief. U gaf ons gemiddeld een 8,4. Hier zijn we natuurlijk erg blij mee!

Verbeterpunten

Waar we ook veel aan hebben gehad zijn de opmerkingen die u gemaakt heeft. Een belangrijk thema dat naar voren kwam, bleek de privacy aan de balie te zijn. Gesprekken aan de balie zijn soms te makkelijk te volgen in de wachtkamer, wat uiteraard niet de bedoeling is. Er bestaat een spanningsveld tussen enerzijds een open, toegankelijke balie en anderzijds de behoefte aan privacy tijdens een gesprek. Een bouwkundige oplossing om de privacy te verbeteren, heeft vaak weer nadelen op het vlak van de openheid en toegankelijkheid.

Om de privacy te verbeteren hebben we besloten om in de wachtkamer achtergrond muziek te draaien. Bovendien is er uitgebreid over gesproken binnen ons team, waarbij richtlijnen en tips vanuit de beroepsorganisatie uitgedeeld zijn. Een van onze apothekersassistenten gaat nog een cursus volgen op dit gebied. We hopen dat de privacy aan de balie hiermee wat beter gewaarborgd is. We blijven open staan voor suggesties.

 

Uit onderzoek van de Consumentenbond naar de telefonische bereikbaarheid van de dienstenstructuren, is naar voren gekomen dat de dienstenstructuur waar Diever deel van uitmaakt, zeer goed scoort. 100% van de telefoontjes die de Consumentenbond in het kader van het onderzoek deed, werd binnen twee minuten beantwoord.

“De telefonische wachttijden bij de grote huisartsenposten in Drenthe zijn te lang. Tegelijkertijd zit in Drenthe ook een van de weinige huisartsendiensten die de telefoon wel altijd snel opneemt”, concludeert de Consumentenbond.

“Bij de Dienstenstructuur Zuidwest Drenthe Noordwest Overijssel (waarbij de praktijk Diever is aangesloten), werd alle keren dat de Consumentenbond belde, binnen twee minuten opgenomen. De dienstenstructuur is daarmee een van de twee (!)dienstenstructuren in Nederland die alle telefoontjes van de Consumentenbond binnen twee minuten beantwoord”.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/112337/Grote-Drentse-huisartsenposten-niet-snel-genoeg-bereikb

 

IMG_8264naamloos

Uw huisarts beslist welk geneesmiddel hij u voorschrijft; uw zorgverzekeraar bepaalt echter van welk merk (van welke fabriek afkomstig) dit geneesmiddel moet zijn.

Voor vragen over dit beleid verwijzen wij u graag naar uw zorgverzekeraar. Deze kan u hierover alle informatie geven.

Helaas komt het steeds regelmatiger voor dat het geneesmiddel dat wij u van uw zorgverzekeraar mogen verstrekken, slecht leverbaar of zelfs helemaal niet meer voorradig is. Het zoeken naar alternatieven kost dan veel extra tijd en extra administratie. De werkzaamheden in de apotheek nemen mede hierdoor fors toe.

Hierdoor zijn wij genoodzaakt e.e.a. anders te organiseren:

  1. Vanaf heden zal medicatie alleen de volgende dag geleverd kunnen worden indien deze voor 12:00 uur besteld is. Alle medicatie die na 12:00 uur besteld is, zal pas twee dagen later voor u klaarstaan.
  2. Wij verzoeken u bij het inleveren van uw oude medicijnen de doosjes te verwijderen! Dus alleen strips kunnen bij ons ingeleverd worden. Alleen met uw medewerking kunnen wij deze service voor u handhaven.

Hartelijk dank voor uw begrip en uw medewerking!