Hulpmiddelen

Hulpmiddelen

Voor de levering van hulpmiddelen zijn we in 2021 een samenwerking aangegaan met: MijnHulpmiddelenwinkel.

De levering van hulpmiddelen (incontinentiemateriaal, diabetestestmateriaal, drinkvoeding en verbandmiddelen) moet sinds 1 januari 2021 via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisarts vinden wij het belangrijk dat de hulpmiddelen in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij samen met Mijn Hulpmiddelenwinkel voor de levering van hulpmiddelen.

Mijn Hulpmiddelenwinkel is een hulpmiddelen leverancier die speciaal door apotheekhoudende huisartsen is opgericht.

Patiënten die hulpmiddelen gebruiken kunnen van deze service gebruik maken.* Voorafgaand aan de levering moet er een intakegesprek plaats vinden op de praktijk. Dit is verplicht wanneer u voor vergoeding van de hulpmiddelen in aanmerking wilt komen (eis zorgverzekeraar). Daarna kunt u uw hulpmiddelen zelf online bestellen.

Dit kan rechtstreeks op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel of via onderstaande link.

https://www.mijnhulpmiddelenwinkel.nl/

Indien u hulp nodig heeft bij het bestellen kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de apotheek. De assistenten zijn te allen tijde bereid om u te helpen.

* m.u.v. patiënten die verzekerd zijn bij CZ/Delta Lloyd/Ohra of VGZ/IZA/Univé/Zekur. Voor hen geldt deze service helaas niet. Levering aan patiënten die verzekerd zijn bij een van de genoemde verzekeraars gaat via BENU.